کشمش تهران موجب برطرف شدن لکنت زبان می شود

در تحقیقات انجام شده بیمارانی که کشمش تهران مصرف می کردند فشار خون دیاستولیک به طور قابل توجهی کاهش یافته و پتانسیل آنتی اکسیدانی کل بالاتری در مقایسه با پایه داشتند. شواهد علمی نشان می دهد که خوردن میوه هایی با مقادیر بالای فلاونوئیدها باعث کاهش فشار خون می شود.

در واقع، در یک مطالعه مدل حیوانی، نشان داده شد که کورستین موجود در کشمش کورنتی با فعال کردن کانال‌های پتاسیم کلسیم در میوسیت‌های جدا شده از شریان‌های کرونری موش، نقش کلیدی در تنظیم فشار خون بازی می‌کند که منجر به شل شدن شریان کرونر می‌شود.

کشمش هم برای افراد دیابتی و هم برای افراد سالم انتخاب خوبی است زیرا دارای GI پایین تا متوسط است، بنابراین مصرف آن پاسخ های گلیسمی و انسولینمی را کاهش می دهد. علاوه بر این، به نظر می رسد که آنها فشار خون را در بیماران مبتلا به T2D کاهش می دهند، که یک عامل خطر برای CVD است.

اثر مصرف کشمش بر زمان عبور روده، وزن مدفوع و اسیدهای صفراوی مدفوع توسط اسپیلر و همکاران بررسی شد. در مجموع 16 بزرگسال سالم روزانه 84، 126 و 168 گرم کشمش، هر کدام به مدت دو هفته مصرف کردند.

نتایج نشان داد که با افزایش مصرف کشمش، وزن مدفوع نیز افزایش می‌یابد، در حالی که زمان انتقال کوتاه‌تر است. علاوه بر این، اسیدهای صفراوی مدفوع (شاخص احتمالی خطر سرطان روده بزرگ) با مصرف دو وعده کشمش در روز (84 گرم) کاهش یافت. بنابراین، به نظر می رسد دو وعده کشمش در روز تغییرات مفیدی در عملکرد روده بزرگ ایجاد می کند.

همان نویسندگان یک مداخله متقاطع را با 13 بزرگسال سالم انجام دادند که 120 گرم در روز کشمش یا 5 گرم در روز تارتار (معادل اسید تارتاریک در 120 گرم کشمش) به مدت 9 هفته خوردند.

همانطور که قبلاً گزارش شد، مصرف کشمش زمان عبور روده و اسیدهای صفراوی مدفوع را کاهش داد و وزن مدفوع را افزایش داد. علاوه بر این، کشمش باعث افزایش دفع کل اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFA) شد.

اسید تارتاریک نتایج یکسانی را ایجاد کرد، اگرچه بر وزن مدفوع تأثیری نداشت. نویسندگان فرض کردند که هم فیبر رژیمی و هم اسید تارتاریک در تأثیرات مفید روده کشمش، از جمله کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ رکتوم نقش دارند.

عملکرد کولون نیز پس از پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی غنی از غلات کامل، آجیل و کشمش خشک شده در آفتاب یا رژیم غذایی غنی از فیتوشیمیایی مبتنی بر غلات کامل، حبوبات، میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها بهبود یافت.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.