روی خودروهای قدیمی لنت ترمز 206 پارس نصب نمی شود

ویژگی مهم دیسک های ترمز میزان مقاومت آنها در برابر خوردگی است که در نشریات نیز مشاهده می شود.

خوردگی روی سطوح اصطکاک دیسک های ترمز می تواند باعث افزایش بیش از حد دمای دیسک ترمز و لنت ترمز 206 پارس و همچنین کاهش ضریب اصطکاک و در نتیجه کاهش نیروی ترمز و طولانی شدن فاصله توقف شود.

این نشریه بر تاثیر خوردگی بر ویژگی های ترمز خودرو متمرکز بود، اگرچه مواد تشکیل دهنده دیسک های ترمز یکسان بود.
خوردگی سطح اصطکاک دیسک های ترمز به طور فزاینده ای باعث فرسودگی لنت ترمز می شود و می تواند منجر به تخریب کامل آنها شود.

همچنین خطر چسبندگی قوی به دلیل اصطکاک وجود دارد، همانطور که در نشریاتی که در آن توجه بیشتر به دیسک های ساخته شده از چدن خاکستری شده است نیز ذکر شده است. نوسان و نابرابری در ترمز ممکن است به دلیل خوردگی روی سطح اصطکاک دیسک ترمز نیز ایجاد شود.

رابطه بین خوردگی و شدت ارتعاش در نشریه توضیح داده شد که در آن با یک شبیه‌سازی عددی مشخص شد و همچنین در نشریه که در آن با آزمایش تجربی نیز مشخص شد.

خوردگی دیسک ترمز می تواند باعث اصطکاک دائمی شود. این امر منجر به افزایش مقاومت های مکانیکی خودرو و به دنبال آن افزایش مصرف سوخت، میزان مصرف منابع تجدید ناپذیر و همچنین میزان انتشار گاز و گرد و غبار می شود. بخشی از قدرت و گشتاور موتور صرف غلبه بر اصطکاک می شود و به انرژی حرارتی تبدیل می شود.

بنابراین، یک وسیله نقلیه به شتاب کمتری دست می یابد و ممکن است احتمال تصادف اتومبیل را افزایش دهد، به عنوان مثال هنگام حرکت از یک جاده فرعی به جاده اصلی یا هنگام سبقت گرفتن از وسایل نقلیه دیگر.

در ترکیب با سیستم های ترمز الکتریکی مانند ABS، خوردگی می تواند باعث اختلال در عملکرد دیسک های ترمز شود.
خوردگی در نواحی تماس دیسک ترمز باعث تثبیت نامناسب آن بر روی ناودان چرخ و در نتیجه نوسان اثر ترمز، لرزش پدال ترمز و فرمان، گرم شدن بیش از حد و همچنین آسیب غیرقابل جبران به دیسک ترمز می شود که باید تعویض شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.