با مصرف کشمش پلویی آفتابی ملایر از هر نوع افسردگی دوری کنید

صرف نظر از اینکه کدام نوع کشمش پلویی آفتابی ملایر را انتخاب می کنید، اجازه ندهید جعبه فقط در انتظار دسته بعدی کوکی های بلغور جو بنشیند. به این فکر کنید که چگونه می توانید این میوه خشک نادیده گرفته شده را به عنوان یک غذای شیرین طبیعی به برنامه غذایی هفتگی خود اضافه کنید.

میوه‌های خشک خیس‌شده دارای فواید متعددی برای سلامتی هستند و کارشناسان اغلب توصیه می‌کنند روز را با یک مشت آجیل شروع کنید. به خصوص کشمش یا انگور خشک دارای فواید متعددی از جمله کمک به هضم غذا، افزایش سطح آهن و قوی نگه داشتن استخوان ها می باشد.

به گفته بووان راستوگی، متخصص تغذیه، کشمش نسبت به سایر میوه های خشک مانند زردآلو و آلو، سالم است و آنتی اکسیدان بیشتری در خود نگه می دارد. آنها دارای آهن متوسط ​​و پتاسیم بالایی هستند. میوه های خشک به طور کلی منبع مناسبی از مواد مغذی در شرایط آب و هوایی سخت هستند.

کشمش

همچنین بخوانید |از بادام هندی تا عدس ماهانه: 5 غذای مغذی که باید مصرف کنید.
با این حال، بسیاری بر این باورند که کشمش خیس‌شده یک «ابرغذا» است و ارزش غذایی بیشتری نسبت به انگور تازه دارد. این متخصص تغذیه در اینستاگرام به این افسانه رایج دست زد.

هیچ مزیت عمده ای از آبرسانی مجدد کشمش وجود ندارد. من نتوانستم تحقیق مناسبی در مورد موضوع پیدا کنم. همه مقالات در مورد فواید کشمش خیس شده یا آب کشمش در مورد فواید کشمش صحبت می کنند، نه مزیت اضافی خیساندن. اگر وجود داشته باشد، چیزی بیشتر از جذب بهتر معمول مواد مغذی نیست.»

رستوجی تصریح کرد: کشمش نسبت به انگور پست‌تر است، زیرا وقتی انگور کم آب می‌شود ویتامین‌های آن را از دست می‌دهد. وی با مقایسه پایگاه داده تغذیه وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا برای کشمش و انگور، مشاهده کرد: “انگور 15 برابر ویتامین K، شش برابر ویتامین E و C و دو برابر بیشتر از کشمش ویتامین B1 و B2 دارد.”

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.