با خوردن لوبیا قرمز خشکپاک می توانید از برج میلاد به پایین بپرید

لوبیاها دانه هایی از خانواده Fabaceae هستند که معمولاً به عنوان خانواده حبوبات، نخود یا لوبیا شناخته می شوند. آنها منبع مقرون به صرفه ای از پروتئین، فیبر، آهن و ویتامین ها هستند که فواید زیادی برای سلامتی دارند.

لوبیاها دانه های گیاهان گلدار خانواده Fabaceae هستند و جزو حبوبات طبقه بندی می شوند. چندین لوبیا در غلاف ها یا کپسول هایی رشد می کنند که از گل ها ایجاد می شوند. حبوبات دیگر عبارتند از نخود، بادام زمینی و عدس. این حبوبات به صورت خشک، کنسرو شده یا منجمد در دسترس هستند.

آنها از نظر تغذیه ای با لوبیا سبز یا لوبیا مومی که در آن فرد کل غلاف را می خورد متفاوت است. لوبیا قرمز خشکپاک حاوی اسیدهای آمینه است که بلوک های سازنده پروتئینی هستند که بدن برای التیام و ساختن بافت های جدید مانند استخوان، ماهیچه، مو، پوست و خون استفاده می کند. پروتئین یک ماده مغذی ضروری است.

انواع مختلفی از لوبیا وجود دارد. لوبیا قرمز خشکپاک نیاز به پختن دارد تا به اندازه کافی لطیف شود. لوبیای کنسرو شده و یخ زده معمولاً پس از گرم کردن روی اجاق یا مایکروویو آماده مصرف هستند.

پروتئین یک ماده مغذی حیاتی است که نقش کلیدی در حفظ و ترمیم بدن دارد. لوبیا قرمز خشکپاک سرشار از آمینو اسیدها، بلوک های سازنده پروتئین است. 20 اسید آمینه وجود دارد که 9 مورد از آنها ضروری است. همچنین دو نوع منبع پروتئین وجود دارد: کامل و ناقص.

محصولات حیوانی، سویا و کینوا همگی پروتئین های کاملی هستند، به این معنی که آنها حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری هستند. با این حال، از بین تمام انواع لوبیا، تنها دانه سویا حاوی تمام 9 اسید آمینه است.

افراد می توانند پروتئین های ناقص را با مغزها، دانه ها، محصولات لبنی یا غلات در یک وعده غذایی یا در طول روز ترکیب کنند تا پروتئین کامل بسازند. به عنوان مثال، یک فرد می تواند:

  • برای ناهار لوبیا را با برنج یا بخورید
  • هنگام ناهار لوبیا سیاه با بادام یا پنیر بخورید
  • لوبیا منبع عالی پروتئین برای گیاهخواران و وگان ها است.

آنها همچنین نسبت به سایر منابع پروتئینی مانند گوشت و لبنیات کم چرب، کالری و چربی اشباع کمتری دارند. نمونه هایی از محتوای پروتئین لوبیا عبارتند از:

یک فنجان یا 40 گرم (گرم) لوبیا سیاه کنسرو شده 14.5 گرم پروتئین، 16.6 گرم فیبر و 4.56 میلی گرم (میلی گرم) آهن فراهم می کند.

یک وعده 1 فنجان یا 155 گرم لوبیا ادامه پوسته شده 18.5 گرم پروتئین، 8.06 گرم فیبر و 3.52 میلی گرم آهن را فراهم می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.